Sivut

20 syyskuuta 2012

Rockspecialisten

Rockspecialisten är en nätbutik som specialiserat sig på att sälja rockmusik. Din uppgift är att föreslå hur företaget skall marknadsföras.
  1. Vilken tror du är Rockspecialistens kundgrupp?
- såna som gillar rock
2.Föreslå två traditionella medier som Rockspecialisten bör andvända i sin marknadsföring? Beskriv dina tankar så utförligt som möjligt. Väljer du t.ex. att annonsera i en tidning, så anger du vilka tidningar du avser att annonsera i.
- gör en en egen facebook page, där du gör inlägg om nya grejer på din hemsida, du kan även göra en liknande twitter page. Annonser på tv stationer som tex. MTV, den kanalen ser många “rockmänniskor” på.
3. Föreslå två portaler där du tycker att Rockspecialistens hemsida skall finnas med. Motivera ditt val.
- vet inte vad du menar med portaler.
4. Föreslå två hemsidor där Rockspecialisten kan nå sina kunder med bannerannonsering. Motivera ditt val.
- soundcloud.com
- last.fm
5. Gör ett förslag på hur Rockspecialisten skulle kunna använda e-post i sin marknadsföring.
- när någon registrerar sig till sajten, kan man fråga om den vill ha reklam via e-post.
6. Gör ett förslag på hur Rockspecialisten ska använda sociala medier i sin marknadsföring.
läs fråga 2
  1. 7.Leta reda på en blogg som möjligtvis kunde användas i Rockspecialistens marknadsföring.
- http://www.camillagervide.com